Reklamacijski pravilnik
REKLAMACIJSKI POSTOPEK
Spletne trgovine www.kompava.sk
I. Identifikacija trgovca
1.1. S tem Reklamacijskim postopkom (v nadaljevanju tudi „RP“) se urejajo pravna razmerja med podjetjem
Poslovno ime: KOMPAVA spol. s r. o.
Sedež: Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 915 01, Slovaška republika
Vpisana v Poslovni register Okrožnega sodišča Trenčín, oddelek: Sro, vložek št. 10030/R
ID št.: 36 293 296
Davčna št.: 2020181724
ID za DDV: SK2020181724, po §4, registracija od 1.3.1998
Bančni račun: SK 29 0900 0000 0051 8203 0966
Prodajalec je zavezanec za davek na dodano vrednost
(v nadaljevanju tudi “Prodajalec” ali “Trgovec”) in vsako osebo, ki je Kupec izdelkov, ki jih ponuja Prodajalec na Spletnem mestu Prodajalca, in ki nastopa v vlogi potrošnika v smislu nadaljnjih določb teh Splošnih pogojev poslovanja in ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika, v okviru veljavne zakonodaje Slovaške republike, zlasti zakonov: Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici, Zakon št., Zakon št. 40/1964 Z.z. Civilni zakonik v veljavni različici, z izjemo navedeno v točki 4.4. tega Reklamacijskega postopka, ki ureja pravno razmerje med Trgovcem in Kupcem, ki ne nastopa v vlogi potrošnika.
1.2. E-poštni kontakt in telefonski kontakt na Prodajalca je:
E-pošta: obchod@kompava.sk
Tel. št.: 032/77 400 11
1.3. Naslov za pošiljanje pisem, reklamacij, odstopov od pogodb je:
KOMPAVA spol. s r. o., Piešťanská 1202/44, 915 01 Nové Mesto nad Váhom,
Slovaška republika
II. Osnovne določbe
2.1. S tem reklamacijskim postopkom se urejajo pravna razmerja med Kupci, ki so potrošniki, in Trgovcem.
III. Uveljavljanje pravice iz odgovornosti za napake
3.1. Kupec lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake, le če je napako očital Prodajalcu brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje do izteka 24 mesecev od prevzema stvari. Če v tem roku napake ne očita, pravice iz odgovornosti za napake prenehajo.
VI. Odgovornost za napake
4.1. Prodajalec odgovarja za vsako napako, ki jo ima prodana stvar ob njeni dobavi in ki se pokaže v dveh letih od dobave stvari.
4.2. Če je predmet nakupa stvar z digitalnimi elementi, pri kateri se mora digitalna vsebina dobavljati ali digitalna storitev zagotavljati neprekinjeno v dogovorjenem obdobju, prodajalec odgovarja za vsako napako digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki se pojavi ali pokaže v celotnem dogovorjenem obdobju, najmanj pa v dveh letih od dobave stvari z digitalnimi elementi.
4.3. Pri rabljeni stvari se stranki lahko dogovorita za krajše obdobje odgovornosti prodajalca za napake kot v odstavkih 4.1 in 4.2, vendar ne krajše od enega leta od dobave stvari.
4.4. Prodajalec odgovarja za vsako napako, ki jo ima prodana stvar ob njeni dobavi Kupcu, in ki se pokaže v 6 mesecih od dobave stvari, in to v primeru, če Kupec ne nastopa v vlogi potrošnika.
V. Pravice iz odgovornosti za napake
5.1. Če prodajalec odgovarja za napako prodane stvari, ima kupec do njega pravico do odprave napake z popravilom ali zamenjavo, pravico do ustreznega znižanja kupnine ali pravico do odstopa od kupne pogodbe
5.2. Kupec lahko zavrne plačilo kupnine ali njenega dela, dokler prodajalec ne izpolni obveznosti, ki mu izhajajo iz odgovornosti za napake, razen če je kupec v času očitanja napake v zamudi s plačilom kupnine ali njenega dela. Kupec plača kupnino brez nepotrebnega odlašanja po izpolnitvi obveznosti prodajalca.
5.3. Kupec lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake, vključno s pravico po točki 5.2., le če je očital napako v dveh mesecih od ugotovitve napake, najpozneje do izteka obdobja po točkah 4.1 do 4.3 tega Reklamacijskega postopka.
5.4. Uveljavljanje pravic iz odgovornosti za napake ne izključuje pravice kupca do odškodnine, ki mu je nastala zaradi napake.
VI. Očitanje napake
6.1. Napako je mogoče očitati v kateri koli poslovalnici prodajalca, pri drugi osebi, o kateri je prodajalec obvestil kupca pred sklenitvijo pogodbe ali pred pošiljanjem naročila, ali z daljinskimi komunikacijskimi sredstvi na naslovu sedeža ali kraja poslovanja prodajalca ali na drugem naslovu, o katerem je prodajalec obvestil kupca ob sklenitvi pogodbe ali po sklenitvi pogodbe.
6.2. Če je kupec očital napako po pošti, ki jo je prodajalec zavrnil sprejeti, se pošiljka šteje za dostavljeno na dan zavrnitve.
6.3. Prodajalec bo kupcu izdal pisno potrdilo o očitanju napake takoj po očitanju napake s strani kupca. Prodajalec v potrdilu o očitanju napake navede rok, v katerem bo napako v skladu s § 507 ods. 1, Zakon št. 40/1964 Zb. Civilni zakonik v veljavni različici odpravil. Rok, naveden v prejšnjem stavku, ne sme biti daljši od 30 dni od dneva očitanja napake, razen če daljši rok ni upravičen z objektivnim razlogom, ki ga prodajalec ne more vplivati.
6.4. Če prodajalec zavrne odgovornost za napake, bo razloge za zavrnitev pisno sporočil kupcu. Če kupec z izvedenskim mnenjem ali strokovnim mnenjem, ki ga izda akreditirana oseba, pooblaščena oseba ali priglašena oseba, dokaže odgovornost prodajalca za napako, lahko napako ponovno očita in prodajalec ne more zavrniti odgovornosti za napako; za ponovno očitanje napake se § 621 ods. 3, Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici ne uporablja. Stroški potrošnika, povezani z izvedenskim mnenjem in strokovnim mnenjem, so zajeti v § 509 ods. 2 Zakon št. 40/1964 Zb. Civilni zakonik v veljavni različici.
6.5. Če je pred sklenitvijo pogodbe ali, če se pogodba sklene na podlagi naročila kupca, pred pošiljanjem naročila, prodajalec obvestil kupca, da je mogoče napake očitati tudi pri drugi osebi, se ravnanje ali opustitev te osebe za namene odgovornosti za napake šteje za ravnanje ali opustitev prodajalca.
VII. Odprava napake
7.1. Kupec ima pravico izbrati odpravo napake z zamenjavo stvari ali popravilom stvari. Kupec ne more izbrati načina odprave napake, ki ni mogoč ali ki bi v primerjavi z drugim načinom odprave napake povzročil prodajalcu nesorazmerne stroške glede na vse okoliščine, zlasti na vrednost, ki bi jo imela stvar brez napake, na resnost napake in na dejstvo, ali bi drugi način odprave napake povzročil kupcu znatne težave.
7.2. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če popravilo ali zamenjava nista mogoča ali če bi zahtevali nesorazmerne stroške glede na vse okoliščine, vključno z okoliščinami po točki 7.1. drugega stavka.
7.3. Prodajalec bo popravil ali zamenjal stvar v primernem roku po tem, ko je kupec očital napako, brezplačno, na lastne stroške in brez povzročanja resnih težav kupcu glede na naravo stvari in namen, za katerega je kupec stvar zahteval.
7.4. Za namene popravila ali zamenjave bo kupec izročil ali omogočil dostop do stvari prodajalcu ali osebi po § 622 ods. 5 Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici. Stroške prevzema stvari nosi prodajalec.
7.5. Prodajalec bo dostavil popravljeno stvar ali nadomestno stvar kupcu na lastne stroške na enak ali podoben način, kot mu je kupec dostavil stvar z napako, razen če se stranki ne dogovorita drugače. Če kupec ne prevzame stvari v roku šestih mesecev od dneva, ko bi jo moral prevzeti, lahko prodajalec stvar proda. Če gre za stvar večje vrednosti, bo prodajalec kupca o nameravani prodaji vnaprej obvestil in mu dal primeren dodaten rok za prevzem stvari. Prodajalec bo takoj po prodaji izplačal kupcu izkupiček od prodaje stvari po odbitku stroškov, ki jih je smiselno imel za njeno hrambo in prodajo, če kupec uveljavlja pravico do deleža od izkupička v primernem roku, ki ga je prodajalec navedel v obvestilu o nameravani prodaji stvari. Prodajalec lahko stvar na lastne stroške uniči, če je ni uspelo prodati ali če predvideni izkupiček od prodaje ne bo zadostoval niti za kritje stroškov, ki jih je prodajalec smiselno imel za hrambo stvari, in stroškov, ki bi jih prodajalec moral nujno imeti za njeno prodajo.
7.6. Prodajalec bo pri odpravi napake zagotovil odstranitev stvari in namestitev popravljene stvari ali nadomestne stvari, če zamenjava ali popravilo zahtevata odstranitev pokvarjene stvari, ki je bila nameščena v skladu z njeno naravo in namenom pred tem, ko se je napaka pokazala. Prodajalec in kupec se lahko dogovorita, da bo odstranitev stvari in namestitev popravljene ali nadomestne stvari zagotovil kupec na stroške in tveganje prodajalca.
7.7. Pri odpravi napake z zamenjavo stvari prodajalec nima pravice do odškodnine za škodo, povzročeno z običajno obrabo stvari, in do plačila za običajno uporabo stvari pred njeno zamenjavo.
7.8. Prodajalec odgovarja za napake nadomestne stvari po § 619 Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici.
7.9. Kupec ima pravico do ustreznega znižanja kupnine ali lahko odstopi od kupne pogodbe tudi brez zagotovitve dodatnega primernega roka po § 517 ods. 1 ., Zakon št. 40/1964 Z.z. Civilni zakonik v veljavni različici, če
a) prodajalec stvari ni popravil niti zamenjal,
b) prodajalec stvari ni popravil niti zamenjal v skladu s § 623 ods. 4 in 6 Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici,
c) prodajalec je zavrnil odpravo napake po § 623 ods. 2 Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni različici,
d) stvar ima enako napako kljub popravilu ali zamenjavi stvari,
e) napaka je take resnosti, da upravičuje takojšnje znižanje kupnine ali odstop od kupne pogodbe, ali
f) prodajalec je izjavil ali je iz okoliščin očitno, da napake ne bo odpravil v primernem roku ali brez povzročanja resnih težav za kupca.
7.10. Znižanje kupnine mora biti ustrezno razliki v vrednosti prodane stvari in vrednosti, ki bi jo stvar imela, če bi bila brez napak.
7.11. Kupec ne more odstopiti od kupne pogodbe po točki 7.9., če je kupec soodgovoren za nastanek napake ali če je napaka zanemarljiva. Dokazno breme, da je kupec soodgovoren za nastanek napake in da je napaka zanemarljiva, nosi prodajalec.
7.12. Če se pogodba nanaša na nakup več stvari, lahko kupec od nje odstopi le v zvezi z napako stvarjo. V zvezi z ostalimi stvarmi lahko odstopi od pogodbe le, če ni mogoče razumno pričakovati, da bo imel interes obdržati ostale stvari brez napake stvari.
7.13. Kupec po odstopu od pogodbe ali njenega dela vrne stvar prodajalcu na stroške prodajalca. Prodajalec bo zagotovil odstranitev stvari, ki je bila nameščena v skladu z njeno naravo in namenom pred tem, ko se je napaka pokazala. Če prodajalec stvari v primernem roku ne odstrani, lahko kupec zagotovi odstranitev in dostavo stvari prodajalcu na stroške in tveganje prodajalca.
7.14. Prodajalec po odstopu od pogodbe vrne kupcu kupnino najpozneje v 14 dneh od dneva vrnitve stvari prodajalcu ali po dokazilu, da je kupec poslal stvar prodajalcu, glede na to, kateri trenutek nastopi prej.
7.15. Prodajalec vrne kupnino kupcu ali mu izplača znižanje kupnine na enak način, kot ga je uporabil kupec pri plačilu kupnine, razen če kupec izrecno ne soglaša z drugim načinom plačila. Vse stroške, povezane s plačilom, nosi prodajalec.
7.16. Prodajalec nima pravice do odškodnine za škodo, povzročeno z običajno obrabo stvari, in do plačila za običajno uporabo stvari pred odstopom od kupne pogodbe.
VIII. Odgovornost za napake digitalne izpolnitve
8.1. Trgovec odgovarja za vsako napako, ki jo ima digitalna izpolnitev ob njeni dobavi in ki se pokaže v dveh letih od njene dobave, če gre za digitalno izpolnitev, ki se dobavlja enkratno ali kot niz posameznih izpolnitev.
8.2. Trgovec bo odpravil napako digitalne izpolnitve v primernem roku po tem, ko je potrošnik očital napako, brezplačno in brez povzročanja resnih težav potrošniku glede na naravo digitalne izpolnitve in namen, za katerega je potrošnik digitalno izpolnitev zahteval.
8.3. Trgovec lahko zavrne odpravo napake, če odprava ni mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške glede na vse okoliščine, zlasti na vrednost, ki bi jo imela digitalna izpolnitev brez napake in na resnost napake.
IX. Odgovornost za napake storitve
9.1. Izvajalec odgovarja za napake, ki jih ima stvar ob njenem prevzemu s strani naročnika.
9.2. Če se napaka pokaže do izteka 24 mesecev od dneva, ko bi moral naročnik stvar prevzeti, se domneva, da gre za napako, ki jo je stvar imela že ob prevzemu. To ne velja, če se dokaže nasprotno ali če je ta domneva nezdružljiva z naravo stvari ali napake.”.
X. Končne določbe
10.1. Ta Reklamacijski postopek je neločljiv del Splošnih pogojev poslovanja in Pravilnika o varstvu osebnih podatkov tega Spletnega mesta. Dokumenti – Splošni pogoji poslovanja in Pravilnik o varstvu osebnih podatkov tega Spletnega mesta so objavljeni na domeni Spletnega mesta Prodajalca.
10.2. Ta Reklamacijski postopek je veljaven in učinkovit z dnem njegove objave na Spletnem mestu Prodajalca dne 01.07.2024