Vsebina
Pred 17 leti je imela sanje. Danes so te sanje že večletna resničnost v obliki podjetja, ki proizvaja prehranska dopolnila Kompava. V naslednjih vrsticah si lahko preberete več o čisto slovaškem podjetju Kompava, ki je izpolnilo sanje mnogih športnikov.
Ideja o ustanovitvi podjetja za proizvodnjo prehranskih dopolnil se je porodila ob rojstvu hčerke gospe Komorechove, lastnice podjetja. Začela je naročati iz ZDA posebno hrano za novorojenčke, kasneje pa jo je ponudila tudi drugim mamicam. Že tukaj so se rodili začetki podjetništva in prav v tem obdobju se je odločila, kam bodo usmerjeni njeni nadaljnji koraki - da se želi posvetiti zdravi prehrani.
Znamka Kompava obstaja že več kot 100 let kot nekdanji prehrambeni obrat v Novem Mestu nad Váhom, pri čemer sta znamko skupaj z možem kupila leta 1996. Pod to znamko so na Slovaško začeli uvažati različne prehrambene sestavine in fortifikacijske snovi za živila. Proizvodna in razvojna dejavnost, povezana s proizvodnjo prehranskih dopolnil, se je začela leta 2002.
„Iskra je bil moj nečak Tomáš Jurkovič, ki je uspešno začel s triatlonom. Prinašal nam je zelo pozitivne vtise o uporabi izdelkov. Zahvaljujoč njim smo se še hitreje zagnali in prepričali, da vemo, kaj delamo in kam gremo.“ pripoveduje lastnica.
Začetki podjetja, navdihnjeni s športniki
Ob začetku podjetja se je Kompava osredotočala izključno na športnike, ki so morali osnovni prehrani dodati več hranil. Nagovarjali smo predvsem fitnes centre, ki so izdelke razstavljali in prodajali. Prehranska dopolnila so se dobavljala tudi v trgovine s športno opremo in v trgovine, ki so se izrecno specializirale za športno prehrano. Izdelki so bili na začetku ponujeni na različnih športnih prireditvah – podjetje še danes sponzorira številne športne ekipe.
Zanimiv prelom se je zgodil, ko so se za izdelke Kompave začele zanimati lekarne. „Zahvaljujoč temu smo ugotovili, da vsi ljudje, ki se ukvarjajo s športom, ne obiskujejo tudi fitnes centrov, kjer smo prednostno ponujali dopolnila. Lekarna ni bila le še en prodajni kanal, ampak je hkrati utrjevala položaj znamke in ji dajala določeno avtoriteto,“ dodaja gospa Komorechová. Kasneje, ko se je spletno okolje aktiviralo, si je Kompava ustvarila spletno stran, ki pa je imela bolj informativni kot prodajni značaj.
Do danes se podjetje trudi stranko maksimalno informirati, da bi vedela natančno, zakaj naj izdelek kupi in kaj lahko od njega pričakuje. Uporabljajo se tudi izdelki v vzorčnih pakiranjih in se ponujajo potencialnim strankam za preizkus. Trenutno se velik del prodaje izvaja tudi prek lastne spletne trgovine Kompave.
Konkurenca potiska naprej
V času, ko podjetje deluje, so se že morali navaditi, da visokokakovostne izdelke Kompave pogosto kdo kopira. Sestave prehranskih dopolnil ni mogoče zaščititi, zato se občasno zgodi, da nekdo po njihovi recepturi ustvari enak ali zelo podoben izdelek. Na trg nenehno prihajajo nova podjetja in novi izdelki, ki hkrati podjetje in njegove izdelke potiskajo naprej. „Če bi bili sami, bi stali na mestu. Tako smo prisiljeni tudi mi inovirati in nenehno napredovati.“ pravi gospa Komorechová.
Da bi prehiteli konkurenco, so prehranskim dopolnilom dodali nekaj, česar konkurenti nimajo. V Žilini so odprli diagnostični center, kjer se športnikom ponujajo diagnostično – svetovalne storitve. Kompava Center Metflex je prilagojen s svojo opremljenostjo in strokovnostjo za športnike in aktivne ljudi, ki želijo povečati svojo mejo zmogljivosti in za ljudi, ki želijo spremeniti svoje dosedanje življenje. Strokovnjaki v podjetju znajo športnikom in nešportnikom nastaviti pravilen trening in prehranski načrt, da bi trenirali, vadili in hujšali učinkovito.
Deklarirana kakovost prehranskih dopolnil je preverjena
Podjetje Kompava stoji za svojimi izdelki in potrjuje, da so vsi izdelki izdelani iz čistih prehrambenih in farmacevtskih surovin, ki so dovoljene v okviru EU. Vse, kar navaja etiketa, je 100 % vsebovano tudi v izdelku. Izdelki se ne prepakirajo niti se ne uporabljajo stare surovine, zato je stranka lahko prepričana, da je ne bo prevarala niti embalaža niti izdelek.
Za dosego maksimalne kakovosti izdelkov je bil v proizvodni proces implementiran kontrolni sistem HACCP. Hkrati za povečanje učinkovitega in učinkovitega vodenja razvoja in proizvodnje je podjetje Kompava razvilo in uvedlo sistem vodenja kakovosti po STN EN ISO 22000:2005. Podjetje gre vedno naprej in si nenehno prizadeva izboljšati kakovost izdelkov.
Navdih za ustvarjanje novih izdelkov je povsod
Se sprašujete, od kod podjetje Kompava črpa svoje ideje za izdelke? „Povsod. Na delu, na športnih prireditvah, seminarjih, razstavah. Zelo dragoceni so za nas predlogi športnikov, zdravnikov, fizioterapevtov kot tudi naših strank, ki lahko zahvaljujoč našim izdelkom izboljšajo svoje zdravje in imajo v življenju več udobja,“ priznava gospa Komorechová. Pogosto pride do razvoja novega izdelka neposredno na zahtevo stranke. Stranke iščejo naravne alternative, s katerimi lahko preventivno preprečijo različne bolezni in poškodbe organizma. Iščejo koncentrirane čiste izdelke z visoko dodano hranilno vrednostjo, s katerimi dopolnjujejo prehranske napake, ki so jih storili čez dan.
Načrti za prihodnost
Podjetje Kompava si želi še naprej ohranjati kakovost in izboljševati funkcionalnost izdelkov v dovoljenih mejah. Z uvedenim FSSC sistemom varnosti in kakovosti hrane, ki ga bo poskušalo izpolnjevati in izpopolnjevati. „Želimo športnikom prinašati funkcionalne izdelke za podporo zmogljivosti in zaščito zdravja. In ne le njim, želimo, da naše izdelke cenijo naše stranke in jim zaupajo tako, kot mi vanje vlagamo vse naše znanje in srce.“ je na koncu dodala direktorica podjetja.