Pogoji poslovanja

Splošni pogoji poslovanja

Spletne trgovine www.kompava.sk 

I. Identifikacija trgovca

1.1. Ti Splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju tudi „Splošni pogoji“) urejajo pravna razmerja med podjetjem

 

Poslovno ime: KOMPAVA spol. s r. o.

Sedež: Piešťanská 1202/44, Nové Mesto nad Váhom 915 01, Slovaška republika

Vpisana v Poslovni register Okrožnega sodišča Trenčín, oddelek: Sro, vložek št. 10030/R

ID za DDV: 36 293 296

Davčna številka: 2020181724

ID za DDV: SK2020181724, po §4, registracija od 1.3.1998

Bančni račun: SK 29 0900 0000 0051 8203 0966 

Prodajalec je zavezanec za davek na dodano vrednost

(v nadaljevanju tudi “Prodajalec” ali “Trgovec”) in vsako osebo, ki je Kupec izdelkov, ki jih ponuja Prodajalec na Spletnem mestu Prodajalca, in ki nastopa v vlogi potrošnika v smislu nadaljnjih določb teh Splošnih pogojev poslovanja in ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika, v okviru veljavne zakonodaje Slovaške republike, zlasti zakonov: Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki, Zakon št., Zakon št. 40/1964 Z.z. Civilni zakonik v veljavni obliki,

 1.2. E-poštni kontakt in telefonski kontakt na Prodajalca je:

 

E-pošta: obchod@kompava.sk

Tel. št.: 032/77 400 11 

1.3 Naslov za pošiljanje pisem, reklamacij, odstopov od pogodb je:

KOMPAVA spol. s r. o., Piešťanská 1202/44, 915 01 Nové Mesto nad Váhom,

Slovaška republika

 

II. Definicija pojmov 

2.1. Za namene teh splošnih pogojev poslovanja, Trgovec v s skladu z zakonom

št. 108/2024 Z.z. v veljavni obliki, navaja in opredeljuje naslednje pojme: 

2.2. Pogodba, sklenjena na daljavo, je pogodba med trgovcem in potrošnikom, dogovorjena in sklenjena izključno prek enega ali več sredstev komunikacije na daljavo brez hkratne fizične prisotnosti trgovca in potrošnika, zlasti z uporabo spletnega vmesnika, elektronske pošte, telefona, faksa, naslovnega seznama ali ponudbenega kataloga

2.3. Trgovec (v nadaljevanju tudi “Prodajalec”) je oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, iz nje izhajajočo obveznostjo ali pri poslovni praksi deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica, in to tudi prek druge osebe, ki deluje v njenem imenu ali za njen račun. 

2.4. Potrošnik je fizična oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, iz nje izhajajočo obveznostjo ali pri poslovni praksi ne deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica.

2.5. Potrošniška pogodba je vsaka pogodba ne glede na pravno obliko, ki jo sklene trgovec s potrošnikom.

2.6. Pojem Spletna trgovina je enak pojmu Elektronska trgovina in pojem Spletno mesto.

2.7. Kupec je vsaka oseba (fizična oseba ali pravna oseba), ki je poslala naročilo zlasti z uporabo spletnega mesta Prodajalca, po potrebi pa tudi z drugimi sredstvi komunikacije na daljavo.

2.8. Trajni medij je sredstvo, ki omogoča potrošniku ali trgovcu shranjevanje informacij, naslovljenih na potrošnika ali trgovca, za obdobje, ki ustreza namenu, ki ga te informacije izpolnjujejo, in na način, ki omogoča njihovo nespremenjeno reprodukcijo in uporabo v prihodnosti, zlasti dokument, e-pošta, USB ključ, CD, DVD, pomnilniška kartica

III. Osnovne določbe

3.1. Ti Splošni pogoji poslovanja urejajo pravna razmerja med Kupci, ki so potrošniki, in Trgovcem.

3.2. Na pogodbena razmerja (kot tudi druga pravna razmerja, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) s Kupci, ki ne nastopajo v vlogi potrošnika, se uporabljajo določbe zakona

št. 513/1991 Zb. Trgovinski zakonik v veljavni obliki.

IV. Naročilo izdelka – sklenitev kupoprodajne pogodbe

4.1. Predlog za sklenitev kupoprodajne pogodbe s strani Kupca je pošiljanje naročila izdelkov s strani Kupca, izvedeno zlasti z uporabo spletnega mesta Trgovca, po potrebi pa tudi z drugimi sredstvi komunikacije na daljavo.

4.2. Do sklenitve kupoprodajne pogodbe med Kupcem in Trgovcem pride v trenutku prejema potrditve o prejemu naročila Kupcu, ki ga je Kupec ustvaril v smislu točke 4.1. teh Splošnih pogojev Trgovca (elektronsko na e-poštni naslov Kupca, ki ga je Kupec izbral v procesu ustvarjanja naročila).

V. Način nakupovanja:

  • Izberite blago- blago izberete v posameznih kategorijah in sekcijah e-trgovine. Če želite blago kupiti, izberite želeno količino in težo, po potrebi okus, in v podrobnostih izdelka pritisnite ,,Dodaj v košarico" .
  • Nakupovalna košarica- v košarici pregledno vidite vse svoje naročeno blago z ustrezno količino, težo, okusom in ceno za blago (tu lahko poljubno spreminjate število kosov, brišete postavke košarice, dodajate izdelke v košarico). Če je izbrano blago v redu in želite nadaljevati z naročilom, pojdite na podatke za dostavo s pritiskom na ikono ,,Nadaljuj".
  • Informacije o vas - izpolnite vse potrebne podatke za obdelavo naročila in njegovo nadaljnjo dostavo, in za nadaljevanje pritisnite ikono ,,Nadaljuj"
  • Dostava – izberite ustrezen način dostave in za nadaljevanje pritisnite ikono ,,Nadaljuj"
  • Plačilo – izberite ustrezen način plačila in za nadaljevanje pritisnite ikono ,,Nadaljuj"
  • Povzetek naročila – preverite prosim vrsto blaga, količino, okus, svoje osebne podatke, potrebne za dostavo blaga, način dostave in plačila. Če je vse v redu, potrdite splošne pogoje z označitvijo ikone in dokončajte naročilo s pritiskom na ikono ,,Naročilo z obveznostjo plačila“.

Naročilo je sprejeto v 24 urah, o prejemu naročila boste obveščeni samodejno z e-pošto s Potrditvijo prejema naročila, kjer je navedena tudi številka naročila, pod katero vaše naročilo evidentiramo. Na vaš vneseni e-poštni naslov vam bodo po potrebi poslane vse nadaljnje informacije glede vašega naročila. S potrditvijo prejema naročila nastane kupoprodajna pogodba.

Preklic naročila, sprememba posredovanih podatkov - podatke in vsebino naročila je mogoče spremeniti prek e-poštnega naslova objednavky@kompava.sk brez odlašanja, najpozneje pa v 1 uri od njegovega ustvarjanja in potrditve. 

VI. Trajanje kupoprodajne pogodbe

6.1. Kupoprodajna pogodba se sklene za določen čas in preneha zlasti z izpolnitvijo vseh obveznosti Prodajalca in Kupca. In to zlasti z dostavo in plačilom izdelkov v smislu sklenjene kupoprodajne pogodbe. S to določbo niso prizadete pravice Kupca v smislu zakonske odgovornosti za napake izdelkov s strani Trgovca.

 VII. Kupna cena  informacija o kupni ceni

7.1. Cena blaga in storitev, naročenih prek Spletnega mesta Prodajalca (v nadaljevanju „kupna cena“) je navedena ločeno za vsak izdelek in je veljavna v trenutku ustvarjanja naročila s strani Kupca.

7.2. Kupna cena blaga ali storitev, navedenih na Spletnem mestu Prodajalca, je skupna cena blaga ali storitev, vključno z vsemi davki, pri čemer je jasno navedena na Spletnem mestu Prodajalca.

VIII. Dostava izdelkov

8.1. V primeru, da je Kupec izbral kot obliko plačila za naročilo plačilo po povzetju. Prodajalec je dolžan izpolniti naročilo in dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje do 30 dni od dneva sklenitve kupoprodajne pogodbe v smislu točke 4.2. in nasl. teh Splošnih pogojev.

8.1.1. V primeru, da je Kupec izbral kot obliko plačila za naročilo drugo obliko plačila kot plačilo po povzetju, je Prodajalec dolžan izpolniti naročilo in dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje 30 dni od dneva sklenitve kupoprodajne pogodbe v smislu točke 4.2. in nasl. teh Splošnih pogojev in plačila celotne cene naročila Prodajalcu. V primeru, da sta bili izpolnjeni obe pogoji, navedeni v točki 7.1.1. teh Splošnih pogojev (t.j. če je prišlo do sklenitve kupoprodajne pogodbe in plačila celotne cene naročila Prodajalcu), je Prodajalec dolžan dostaviti Kupcu izdelke v roku najpozneje 30 dni od dneva izpolnitve obeh teh pogojev.

Dostavni rok je do 2 delovna dneva od dneva naročila, v primeru, da je blago naročeno do 12:00 ure, je blago dostavljeno naslednji delovni dan, če je blago naročeno kasneje, je rok dostave 48 delovnih ur. V primeru, da naročila ne bo mogoče izpolniti ali da kakšno blago ne bo na zalogi, vas bomo o tem obvestili telefonsko ali po e-pošti.

IX. Prehod lastninske pravice

9.1. Lastninska pravica na prodani stvari in nevarnost naključnega uničenja, naključnega poslabšanja in izgube stvari preide na Kupca v trenutku dostave.

X. Načini plačila

10.1. Za blago in storitve na Spletnem mestu Prodajalca lahko plačate na naslednje načine:

10.1.1. Plačilo ob osebnem prevzemu v trgovini podjetja Kompava – cena  0 Eur

10.1.2. Plačilo po povzetju v primeru dostave na naslov – cena 1,90 Eur

10.1.3. Plačilo prek spleta prek plačilnega prehoda CardPay – cena  0 Eur

XI. Prevoznina – načini dostave izdelkov in cena za njihovo dostavo 

11.1. V kupni ceni blaga ali storitev niso vključeni stroški prevoza niti drugi stroški, povezani z dostavo izdelkov

11.2. Načini dostave in cena za dostavo naročenih izdelkov:

11.2.1. Oblike Dostave:

11.2.1.1. Kurirska služba

11.2.1.2. Prevzemno mesto

11.2.1.3. Osebni prevzem

11.2.2. Cene za Dostavo:

11.2.2.1. Cena za dostavo prek Kurirske službe UPS – cena 3,90 Eur

11.2.2.2. Cena za dostavo prek Kurirske službe Zásielkovňa – cena 2,90 Eur

11.2.2.3. Cena za dostavo prek Kurirske službe BalíkoBox – cena 3, 50 Eur

11.2.2.4. Cena v primeru osebnega prevzema v trgovini podjetja Kompava – Nové Mesto nad Váhom – cena 0 Eur 

11.3. V primeru, da je skupna kupna cena izdelkov v enem naročilu Kupca višja od zneska 70 Eur, je cena za katero koli izbrano obliko dostave 0 Eur.

V primeru večjih paketov se lahko cena dostave poveča, o tej spremembi vas bomo vnaprej obvestili. Cena dostave v tujino je najmanj 25,00 EUR, cena se lahko spremeni glede na težo paketov, v vsakem primeru pa stranko vnaprej obvestimo o končni ceni dostave.

XII. SISTEM ZVESTOBE

12.1. Nakup v spletni trgovini www.kompava.sk prinaša svoje prednosti! Če pri nas redno nakupujete prek svojega ustvarjenega računa, imate pravico do točk zvestobe, ki jih lahko uporabite pri svojih nakupih. Zvestoba in registracija prinašata našim strankam le same prednosti. Vaši dosedanji posamezni nakupi se samodejno beležijo.

Pogoji sistema zvestobe:

12.1.1. Točke pridobivate z nakupovanjem v naši e-trgovini v svojem lastnem računu (po prijavi), za vsak porabljen evro pridobite 1 točko (npr. nakup 50 EUR = 50 točk).

12.1.2. Vrednost 1 točke je 0,10 EUR (npr. če imate v svojem računu 50 točk, je vaš popust na nakup 5,00 EUR).

12.1.3. Točke uveljavljate v svojem računu v prvem koraku nakupnega procesa (V košarici).

12.1.4.  Točk ni mogoče uporabiti za poštnino in pakiranje, pri naročilih do 70,00 EUR se bo vedno obračunala poštnina.

12.1.5. Največje število uveljavljenih točk na 1 nakup je 50% od skupne vrednosti naročila.

XIII. Odstop Kupca od kupoprodajne pogodbe brez navedbe razloga

13.1. Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, tudi brez navedbe razloga v roku po čl. XII točka. 12.1 do 13.3 teh Splošnih pogojev, razen pogodbe, katere predmet je:

13.2. Zagotavljanje storitve, če je prišlo do popolnega zagotavljanja storitve in  zagotavljanje storitve se je začelo pred iztekom roka za odstop od pogodbe z izrecnim soglasjem potrošnika in potrošnik je izjavil, da je bil pravilno poučen o tem, da z izražanjem soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe po popolnem zagotavljanju storitve, če je po pogodbi potrošnik dolžan plačati ceno,

13.3. Dobava ali zagotavljanje izdelka, katerega cena je odvisna od gibanja cen na finančnem trgu, ki ga trgovec ne more vplivati in do katerega lahko pride med tekom roka za odstop od pogodbe,

13.4. Dobava blaga, izdelanega po specifikacijah potrošnika ali blaga, izdelanega po meri,

13.5. Dobava blaga, ki je podvrženo hitremu zmanjšanju kakovosti ali kvarjenju,

13.6. Dobava blaga, zaprtega v zaščitni embalaži, ki ga ni primerno vrniti zaradi zaščite zdravja ali iz higienskih razlogov, če je bila zaščitna embalaža po dostavi poškodovana,

13.7. Dobava blaga, ki glede na svojo naravo po dostavi ne more biti ločeno pomešano z drugim blagom,

13.8. Dobava alkoholnih pijač, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, pri čemer je njihova dobava možna najprej po 30 dneh in je njihova cena odvisna od gibanja cen na trgu, ki jih trgovec ne more vplivati,

13.9. Izvedba nujnih popravil ali vzdrževanja med obiskom pri potrošniku, ki ga je potrošnik izrecno zahteval od trgovca; to ne velja za pogodbo, katere predmet je zagotavljanje druge storitve kot popravilo ali vzdrževanje, in za pogodbo, katere predmet je dobava drugega blaga kot nadomestnega dela, potrebnega za izvedbo popravila ali vzdrževanja, če so bile pogodbe sklenjene med obiskom trgovca pri potrošniku in potrošnik tega blaga ali storitev ni predhodno naročil,

13.10. Dobava zvočnih posnetkov, slikovnih posnetkov, avdiovizualnih posnetkov ali programske opreme v zaščitni embalaži, ki je bila po dostavi poškodovana,

13.11. Dobava periodičnega tiska, razen njegove dobave na podlagi naročniške pogodbe,

13.12. Blago, kupljeno na javni dražbi,

13.13. Zagotavljanje nastanitvenih storitev za drug namen kot za namen bivanja, prevoz blaga, najem avtomobilov, zagotavljanje gostinskih storitev ali zagotavljanje storitev, povezanih z dejavnostmi v okviru prostega časa, če po pogodbi mora trgovec zagotoviti te storitve v točno dogovorjenem času ali v točno dogovorjenem roku,

13.14. Dobava digitalne vsebine, ki jo trgovec zagotavlja drugače kot na fizičnem nosilcu, če se je zagotavljanje digitalne vsebine začelo in je potrošnik dal izrecno soglasje za začetek zagotavljanja digitalne vsebine pred iztekom roka za odstop od pogodbe, je izjavil, da je bil pravilno poučen o tem, da z izražanjem soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom zagotavljanja digitalne vsebine, in je trgovec potrošniku zagotovil potrdilo po § 17 odst. 12 točka b) ali odst. 13 točka b) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki, če je po pogodbi potrošnik dolžan plačati ceno.

XIV. Uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

14.1. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, do

a) 14 dni od dneva

prevzema blaga s strani potrošnika po točki 12.4.

sklenitve pogodbe, katere predmet je zagotavljanje storitve,

sklenitve pogodbe o dobavi vode, ki ni za prodajo v omejenem obsegu ali v določenem količinskem obsegu, in pogodbe o dobavi in odvzemu toplote,

sklenitve pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo trgovec zagotavlja drugače kot na fizičnem nosilcu,

b) 30 dni od dneva sklenitve pogodbe pri nenaročenem obisku ali v zvezi z njim ali na prodajni prireditvi ali v zvezi z njo.

14.2. Če je trgovec potrošniku zagotovil posebne informacije glede pouka o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe pri pogodbi, sklenjeni na daljavo, in pogodbi, sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca, šele naknadno, najpozneje pa do 12 mesecev od začetka teka roka za odstop od pogodbe po točki 12.1., lahko potrošnik odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, do

a) 14 dni od dneva, ko je trgovec naknadno izpolnil informacijsko obveznost, če gre za tek roka po 12.1., točka a), ali

b) 30 dni od dneva, ko je trgovec naknadno izpolnil informacijsko obveznost, če gre za tek roka po odstavku 12.1 točka b).

14.3. Če trgovec potrošniku ni zagotovil posebnih informacij glede pouka o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe pri pogodbi, sklenjeni na daljavo, in pogodbi, sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca, niti po točki odstavka 12.2, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, do 12 mesecev od izteka roka po odstavku 12.1.

14.4. Blago se šteje za prevzeto s strani potrošnika v trenutku, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi, razen prevoznika, prevzame vse dele naročenega blaga, ali če se

a) blago, naročeno s strani potrošnika v enem naročilu, dostavlja ločeno, v trenutku prevzema blaga, ki je bilo dostavljeno kot zadnje,

b) dostavlja blago, sestavljeno iz več delov ali kosov, v trenutku prevzema zadnjega dela ali zadnjega kosa,

c) blago dostavlja večkrat v določenem obdobju, v trenutku prevzema prvega blaga.

14.5. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katerih predmet je dobava blaga, tudi pred začetkom teka roka za odstop od pogodbe.

14.6. Potrošnik lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v pisni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem mediju, in če je bila pogodba sklenjena ustno, za uveljavitev pravice potrošnika do odstopa od pogodbe zadostuje kakršna koli jasno oblikovana izjava potrošnika, ki izraža voljo potrošnika do odstopa od pogodbe (v nadaljevanju „obvestilo o odstopu od pogodbe“). Potrošnik lahko uporabi vzorčni obrazec za odstop od pogodbe.

14.7. Rok za odstop od pogodbe po odstavkih 12.1. do 12.3. se šteje za ohranjen, če potrošnik najpozneje zadnji dan roka pošlje obvestilo o odstopu od pogodbe trgovcu.

14.8. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe le v zvezi s konkretnim izdelkom ali izdelki, če je trgovec na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, dostavil ali zagotovil več izdelkov.

14.9. Dokazno breme o uveljavitvi pravice do odstopa od pogodbe nosi potrošnik.

XV. Pravice in obveznosti potrošnika po odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

15.1. Potrošnik je dolžan v 14 dneh od dneva odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, po točki 12.1 poslati blago nazaj ali predati blago trgovcu ali osebi, ki jo določi trgovec za prevzem blaga; to ne velja, če trgovec predlaga, da bo blago osebno prevzel ali prek osebe, ki jo določi. Rok po prvi povedi se šteje za ohranjen, če potrošnik pošlje blago trgovcu najpozneje zadnji dan roka.

15.2. Pri odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, po točki 12.1. nosi potrošnik le stroške vračila blaga trgovcu ali osebi, ki jo določi trgovec za prevzem blaga; to ne velja, če trgovec soglaša, da bo stroške nosil sam, ali če trgovec ni izpolnil informacijske obveznosti, torej če trgovec ni zagotovil potrošniku posebnih informacij glede pouka o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe pri pogodbi, sklenjeni na daljavo, in pogodbi, sklenjeni zunaj poslovnih prostorov trgovca

15.3. Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je nastalo zaradi ravnanja z blagom, ki presega ravnanje, potrebno za ugotovitev lastnosti in funkcionalnosti blaga; to ne velja, če trgovec ni izpolnil informacijske obveznosti po § 15 odst. 1 točka f) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki.

15.4. Potrošnik je dolžan plačati trgovcu ceno za dejansko zagotovljeno izpolnitev do dneva dostave obvestila o odstopu od pogodbe, če potrošnik po § 19 odst. 1 Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katerih predmet je zagotavljanje storitve, dobava vode, ki ni za prodajo v omejenem obsegu ali v določenem količinskem obsegu, ali dobava toplote, in pred začetkom zagotavljanja izpolnitve dal izrecno soglasje po § 17 odst. 10 točka c) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki. Cena za dejansko zagotovljeno izpolnitev se izračuna sorazmerno na podlagi skupne cene, dogovorjene v pogodbi. Cena za dejansko zagotovljeno izpolnitev se izračuna na podlagi tržne cene zagotovljene izpolnitve, če je skupna cena, dogovorjena v pogodbi, precenjena.

15.5. Potrošniku iz uveljavitve pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, po 11.1. ne nastanejo poleg obveznosti po točkah 13.1., 13.3. do 13.5. in obveznosti plačati dodatne stroške po točki 15.3. nobene druge obveznosti ali stroški.

XVI. Pravice in obveznosti trgovca po odstopu potrošnika od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

16.1. Trgovec je dolžan v 14 dneh od dneva dostave obvestila o odstopu od pogodbe vrniti potrošniku vsa plačila, ki jih je prejel od njega na podlagi ali v zvezi s pogodbo, sklenjeno na daljavo, pogodbo, sklenjeno zunaj poslovnih prostorov trgovca, ali s dopolnilno pogodbo, vključno s stroški za prevoz, dostavo, poštnino in drugimi stroški in pristojbinami.

16.2. Trgovec je dolžan vrniti potrošniku vsa plačila po odstavku točke 14.1. v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, če potrošnik ni odstopil od celotne pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od celotne pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca. Trgovec ne more zaračunati potrošniku dodatnih stroškov za prevoz, dostavo, poštnino in druge stroške in pristojbine.

16.3. Trgovec ni dolžan povrniti potrošniku dodatnih stroškov, če je potrošnik izrecno izbral drug način dostave, kot je najcenejši običajni način dostave, ki ga ponuja trgovec. Dodatni stroški pomenijo razliko med stroški dostave, ki jih je izbral potrošnik, in stroški najcenejšega običajnega načina dostave, ki ga ponuja trgovec.

16.4. Trgovec ne more zahtevati od potrošnika povračila stroškov za

a) zagotavljanje storitve, dobavo vode, ki ni za prodajo v omejenem obsegu ali v določenem količinskem obsegu, ali za dobavo toplote med tekom roka za odstop od pogodbe po točkah 12.1. do 12.3. ne glede na obseg zagotovljene izpolnitve, če:

trgovec ni zagotovil potrošniku informacij po § 15 odst. 1 točka f) ali točka h) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki, ali

potrošnik ni dal trgovcu izrecnega soglasja za začetek zagotavljanja storitve ali dobave vode ali toplote po § 17 odst. 10 točka c) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki,

b) popolno ali delno dobavo digitalne vsebine, ki jo trgovec zagotavlja drugače kot na fizičnem nosilcu, če:

potrošnik ni dal trgovcu izrecnega soglasja za začetek dobave digitalne vsebine po § 17 odst. 10 točka c) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki,

potrošnik ni izjavil, da je bil pravilno poučen o tem, da z izražanjem soglasja po prvem stavku izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ali

trgovec ni zagotovil potrošniku potrdila po § 17 odst. 12 točka b) ali odst. 13 točka b) Zakon št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki.

16.5. Trgovec ni dolžan pri odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katerih predmet je dobava blaga, vrniti potrošniku plačil po točki 14.1. pred tem, ko mu je blago dostavljeno ali dokler potrošnik ne dokaže pošiljanja blaga nazaj trgovcu, razen če trgovec predlaga, da bo blago osebno prevzel ali prek osebe, ki jo določi.

16.6. Trgovec je dolžan vrniti potrošniku plačila po točki 14.1. na enak način, kot ga je uporabil potrošnik pri njihovem plačilu; to ne vpliva na pravico trgovca, da se dogovori s potrošnikom o drugem načinu plačila, če potrošniku v zvezi s plačilom ne bodo zaračunane nobene pristojbine.

16.7. Trgovec je dolžan zagotoviti prevzem blaga na lastne stroške v roku po odstavku 14.1., če je bilo na podlagi pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, blago dostavljeno potrošniku na dom ob sklenitvi pogodbe in glede na naravo blaga ni mogoče blaga poslati nazaj trgovcu po pošti.

16.8. Enostransko pobotanje terjatev trgovca in potrošnika, ki nastanejo z odstopom od pogodbe po točki 11.1., je prepovedano. 

XVII. Nadzorni organ

17.1. Pristojni organ, ki izvaja nadzor nad zakonitostjo na področju varstva potrošnikov, je:

Inšpektorat SOI za Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Oddelek za izvajanje nadzora
tn@soi.sk
tel. št. 032/640 01 09, 032/640 01 08

spletna povezava za oddajo pritožb:

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

XVIII. Alternativno reševanje sporov 

18.1. V primeru, da potrošnik ni zadovoljen z načinom, kako je Prodajalec obravnaval njegovo reklamacijo, ali meni, da je Prodajalec kršil njegove pravice, ima Kupec pravico obrniti se na Prodajalca z zahtevo za popravek. Če Prodajalec na zahtevo potrošnika po prejšnjem stavku odgovori zavrnilno ali na tako zahtevo ne odgovori v roku do 30 dni od dneva njenega pošiljanja s strani potrošnika, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja spora po določbi § 12 zakona št. 391/2015 Z.z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki. Pristojni subjekt za alternativno reševanje potrošniških sporov s Prodajalcem je Slovenska trgovinska inšpekcija (kontakt najdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), ali druga pristojna pooblaščena pravna oseba, vpisana v seznam subjektov alternativnega reševanja sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Slovaške republike (seznam je dostopen na strani http://www.mhsr.sk/, ali neposredno na strani https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Potrošnik ima pravico izbire, na katerega od navedenih subjektov alternativnega reševanja sporov se obrne. Potrošnik lahko za vložitev predloga za alternativno reševanje svojega potrošniškega spora uporabi platformo za reševanje sporov na spletu, ki je dostopna na spletni strani http://ec.europa.eu/consumers/odr/, ali neposredno na internetni  strani https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativno reševanje sporov lahko uporabi le Kupec, ki pri sklenitvi in izpolnjevanju pogodbe nastopa v vlogi potrošnika. Alternativno reševanje sporov se nanaša le na spor med potrošnikom in Prodajalcem, ki izhaja iz potrošniške pogodbe ali je povezan s potrošniško pogodbo. Alternativno reševanje sporov se nanaša le na pogodbe, sklenjene na daljavo. Subjekt alternativnega reševanja sporov lahko predlog zavrne, če ocenjena vrednost spora ne presega zneska 20 evrov. Subjekt ARS lahko od potrošnika zahteva plačilo pristojbine za začetek alternativnega reševanja spora največ do višine 5 EUR z DDV.

Vse nadaljnje informacije glede alternativnega reševanja sporov med Prodajalcem in Kupcem – potrošnikom, ki izhajajo iz Kupne pogodbe kot potrošniške pogodbe ali so povezane s Kupno pogodbo kot potrošniško pogodbo, so navedene na spletni strani Ministrstva za gospodarstvo SR www.mhsr.sk in v zakonu št. 391/2015 Z.z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov v veljavni obliki.

XVIIII. Dopolnilne določbe

19.1. Prodajalec ne bo sklenil kupoprodajne pogodbe niti ne bo izvedel prodaje, posredovanja ali dostave alkoholnih pijač /izdelkov/, tobačnih izdelkov in drugih izdelkov osebam (Kupcem), ki v trenutku sklenitve kupno-prodajne pogodbe niso dopolnile starosti 18 let, in katerega prodaja je osebam, mlajšim od 18 let, prepovedana, in to v smislu in v soglasju z veljavnimi in učinkovitimi pravnimi predpisi Slovaške republike. V zvezi z navedenim bo Prodajalec preveril izpolnitev pogoja dopolnitve starosti 18 let Kupca, s preverjanjem starosti prek osebnega dokumenta Kupca /osebna izkaznica ali potni list/, in to ob predaji naročila v roke Kupca. Navedeno bo Prodajalec izvedel prek pooblaščene osebe, ki naj bi naročilo dostavila Kupcu. V primeru, da Kupec ni dopolnil starosti 18 let, ali če Kupec ne dokaže ali zavrne dokazovanje svoje starosti, Prodajalec naročila Kupcu ne bo predal in kupoprodajna pogodba bo prenehala.

XX. Informacije o sprejetih kodeksih

20.1. Trgovec obvešča potrošnike, da ne obstajajo nobeni posebni ustrezni kodeksi ravnanja, ki bi jih Prodajalec zavezal k njihovemu spoštovanju, pri čemer se kodeks ravnanja razume kot dogovor ali niz pravil, ki opredeljujejo ravnanje Prodajalca, ki se je zavezal spoštovati ta kodeks ravnanja v zvezi z eno ali več posebnimi poslovnimi praksami ali poslovnimi panogami, če ti niso določeni z zakonom ali drugim pravnim predpisom ali ukrepom organa javne uprave, ki se jih je Prodajalec zavezal spoštovati, in o načinu, kako se lahko potrošnik z njimi seznani ali pridobi njihovo besedilo.

XXI. Ocena izdelkov s strani potrošnikov 

21.1. Trgovec ne izvaja nadzora in omejevanja ocenjevanja izdelkov le na osebe, ki so izdelek pri trgovcu kupile.

XXII. Končne določbe 

22.1. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe Splošnih pogojev poslovanja. Obveznost pisnega obvestila o spremembi Splošnih pogojev poslovanja je izpolnjena z njegovo objavo na Spletnem mestu Prodajalca. V primeru spremembe v Splošnih pogojih poslovanja se razmerje med Kupcem in Prodajalcem ureja po Splošnih pogojih poslovanja, veljavnih in učinkovitih ob sklenitvi Kupno-prodajne pogodbe, in to do trenutka njenega prenehanja.

22.2. Ti Splošni pogoji poslovanja so neločljiv del Reklamacijskega pravilnika in Pravil in pouka o varstvu osebnih podatkov tega Spletnega mesta. Dokumenti - Reklamacijski pravilnik in Pravila in pouk o varstvu osebnih podatkov tega Spletnega mesta so objavljeni na domeni Spletnega mesta Prodajalca.

23.3. Ti Splošni pogoji poslovanja začnejo veljati in učinkovati z njihovo objavo na Spletnem mestu Prodajalca dne 01.07.2024